كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
سوالات متداول

نحوه تنظیم سند تعهد محضری

 

           دانشجویان محترمی که برای اولین بار درخواست وام شهریه  دانشجویی می دهند ،  می بایست با دریافت فرم نمونه سند تعهد محضری از امور مالی یا از طریق دانلود از سایت  پورتال دانشگاه پیام نور قوچان  ،  به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و با حضور یک نفر ضامن که باید کارمند رسمی ، پیمانی یا  بازنشسته دولت  باشد ، سند  مذکور را تنظیم ،  واصل  سند تعهد رابه همراه  تصویر حکم کارگزینی ، نامه کسر از حقوق ،آخرین فیش حقوقی  ، شناسنامه و کارت ملی ضامن را  به امور مالی  تحویل نمایند.

آدرس پورتال دانشگاه پیام نور قوچان  : pnughn.Razavi.Pnu.ac.ir

 

*** ضمنا نامه کسر از حقوق حتما باید به نام صندوق رفاه دانشجویان _ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری صادر گردد.***


اطلاعات مربوط به وام

1-     در دانشگاه پیام نور فقط وام شهریه دانشجویی پرداخت می گردد . 

2-     دانشجو می تواند 8 نیمسال متوالی  از سال ورود به دانشگاه از وام دانشجویی استفاده نماید .به شرط اینکه تعدادسنوات دانشجو از 8 نیمسال یا 4 سال بیشتر نشود .

3-     طبق مصوبه صندوق رفاه وام شهریه دانشجویان  دانشگاه  پیام نور  حداکثر تا    000/000/3    ریال می باشد .

4-     به وام های شهریه دانشجویی  4درصد کارمزد تعلق می گیرد  .)طول محاسبه از زمان دریافت وام تازمان پرداخت وام(

5-     باز پرداخت وام بعد از فارغ التحصیلی می باشد  ( دراین صورت دانشجو می تواند بدهی خود رابه صورت یکجا یا اقساطی پرداخت نماید )

1-    5 - در صورتی که دانشجو می خواهد وام خود رابه صورت اقساطی واریز نماید باید بلافاصله بعد از  فارغ التحصیلی و  قبل از شروع نیمسال بعدی دانشگاه   10درصد کل  وام شهریه  خود را واریز نماید تا برای باقیمانده بدهی دفتر چه اقساط صادر شود. ( زمان شروع اقساط 9 ماه بعد از پایان تحصیلات می باشد. دررابطه باآقایان طول مدت نظام وظیفه در صورت مشمول بودن محاسبه میگردد)

           تبصره : دانشجویان انصرافی ،  اخراجی و ...... می بایست وام خود را به صورت یکجا تسویه نمایند .

 دانشجو می بایست جهت دریافت وام شهریه به نکات زیر توجه نماید :

1-  ز مان درخواست وام شهریه فقط در ایام انتخاب واحد می باشد .

2-     برای وام شهریه دانشجویی یک ضامن لازم است . ( ضامن باید کارمند رسمی  ،  پیمانی  یا بازنشسته  دولت باشد )

* ** برای کل وام های دریافتی همان ضامن اولی کافی  می باشد وبرای ترم های بعد  نیازی به ضامن نمی باشد ***

دانشجویانی که  برای اولین بار درخواست وام نموده اند :

دانشجو می بایست در ایام انتخاب واحد  برگ درخواست وام شهریه ، فرم مشخصات وفرم سند تعهد محضری را از امور مالی تحویل گرفته یا از پورتال دانشگاه پیام نور مرکز قوچان( http://pnughn.ac.ir) دانلود نموده و فرم سند تعهد محضری را  برای انجام کار های محضری همراه با  ضامن خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و پس از تکمیل ، مدارک زیر  رابه کارشناس وام دانشجویی دانشگاه  در امور مالی تحویل نماید .

مدارک لازم جهت ارائه به دانشگاه :

  شهریه دانشجویی

مدارک مربوط به دانشجو :

1-کپی شناسنامه دانشجو

2-کپی کارت ملی دانشجو

3-کپی کارت دانشجویی

  مدارک مربوط به ضامن :

1 -کپی شناسنامه ضامن

2-کپی کارت ملی ضامن

3-کپی حکم کارگزینی ضامن و اخرین فیش حقوقی

4-گواهی کسر از حقوق  ****  به نام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناور ی

5-     اصل سند تعهد محضری

 

تذکر : ا -  دانشجو می بایست درصورت تغییر آدرس ، آدرس جدید  خود و ضامن رابه امور مالی اعلام نماید در غیر این صورت عواقب  بعدی به عهده دانشجو می باشد( مثل واریز وام به صورت یکجا ،  عدم صدور دفترچه اقساط  و عدم تحویل گواهی فارغ التحصیلی )

        2 -   در صورت فوت ضامن، متعهد ملزم به معرفی ضامن جدید می باشد.


 سوالات متداول آموزشی

1. پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دانشگاه پیام نور به چه صورتی انجام می پذیرد؟

1-کنکور سراسری   2-بدون آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور:از سال 91 ،این دانشگاه در تعدادی از رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون ورودی وبراساس سوابق علمی دوره متوسطه کارشناسی می نماید.

3-دوره های فراگیر:از سال 92 پذیرش دراین دوره ها فقط در مقطع کارشناسی ارشدطبق اطلاعیه  سازمان سنجش جهت ثبت نام و آزمون انجام می گیرد.

2. دانشجویان طرح تجمیع (چند بخشی)به چه دانشجویانی اطلاق می گردد؟

دانشجویان ورودی 86 و مابعد بدلیل اینکه در بعضی رشته ها دانشجو بتواند آسان تر انتخاب واحد نماید ، 4ترم اول این رشته ها یکسان میباشد به همین دلیل به آنها تجمیع می گویند. مثال(طرح تجمیع بخش فناوری اطلاعات:مهندسی کامپیوتر-نرم افزار، ،مهندسی فناوری اطلاعات).

3. آیا طبق قوانین دانشگاه پیام نور تحصیل همزمان در دو رشته مجاز است؟

خیر ، بدلیل حذف پذیرش دانشجو از طریق فراگیر در مقطع کارشناسی ،تحصیل در دو رشته همزمان مجاز نمی باشد.

4. در صورتی که دانشجو عدم مراجعه داشته باشد (از یک تا چندین ترم)چه مواردی را باید انجام دهد؟

  • عدم ثبت نام دانشجو در موعد مقرر بدون درخواست کتبی مبنی بر انصراف از تحصیل یا مرخصی عدم مراجعه محسوب می شود.
  • جهت لغو عدم مراجعه ، دانشجو باید درخواست کتبی را به کارشناس رشته اعلام نماید تا در شورای مرکز  بررسی شود. در صورت تایید برای نیمسال هایی که دانشجو عدم مراجعه داشته مرخصی تحصیلی ثبت می شود و جزء سنوات مجاز محسوب می شود.
  • لغو عدم مراجعه بیش از 5 نیمسال به شورای استان ارسال می شود.
  • لغو عدم مراجعه دانشجویان برای بار دوم و بیشتر در مقطع کارشناسی پیوسته با رعایت سایر مقررات وتایید در شورا بلامانع است.

5. آیا برای دانشجویان دانشگاه پیام نور کلاس تشکیل می شود؟

دانشگاه پیام نور در هر نیمسال تحصیلی (بجز ترم تابستان) برای برخی دروس طبق برنامه نه ترمه جهت تشکیل کلاس برنامه ریزی می نماید.

6. آیا در درس های عملی و نظری قبولی در یک بخش نظری یا عملی کفایت می کند؟

کسب نمره قبولی در یک بخش نظری و یا عملی به منزله معافیت از بخش دیگرنیست، بعبارت دیگر درسهایی که نمره از میانگین بخش نظری و عملی تعیین می شود، کسب قبولی در یک بخش یا بخش دیگر معنی پیدا نمی کند.کسب 50 ٪ نمره عملی برای درس تربیت بدنی 1 و 2 الزامی است.

7.آیا حضور در کلاس های دانشگاه پیام نور الزامی است؟

حضور در کلاسهای رفع اشکال گروهی الزامی نیست ولی در درسهای عملی آزمایشگاهی و یا درسهای که بخشی از آن عملی است الزامی است و غیبت در بیش از یک چهارم کلاسهای آن به منزله حذف درس می باشد و در صورت شرکت در کلاسهای غیر عملی از مزایای میانترم بهره مند خواهد شد و در صورت عدم شرکت در امتحان میانترم نیز نمره پایانترم از 20 نمره محاسبه می شود.

8.در صورتی که دانشجویی پیش نیاز یک درس را رعایت نکرده باشد،چه اتفاقی می افتد؟

دانشجو ملزم به رعایت پیش نیازهای اعلام شده طبق برنامه ارائه دروس رشته خود می باشد، در صورت عدم رعایت پیش نیاز ،در هر زمان که مشخص شود،درس پس نیاز حذف و دانشجو ملزم به تکرار درس خواهد شد.

10. اگر دانشجویی درس پیش نیاز را انتخاب و از آن نمره مردودی بگیرد آیا می تواند درس پیش نیاز را اخذ نماید؟

  • اگر دانشجویی درس پیش نیاز را انتخاب و از آن نمره مردودی بگیرد، بر اساس آیین نامه می تواند درس پس نیاز را همراه با آن انتخاب و امتحان دهد.
  • درصورت عدم قبولی در درس پیش نیاز، دانشجو موظف است، فقط همان درس مردودی را بلافاصله در ترم های بعدی انتخاب و تکرار نماید و نیازی به انتخاب درس پس نیاز که از آن نمره قبولی گرفته نیست.

11. حداقل و حداکثر واحد انتخابی برای یک نیمسال چند واحد می تواند باشد؟

دانشجو در هر نیمسال می تواند به شرط کسب میانگین لازم حداقل 12 و حداکثر 24 واحد درسی انتخاب نماید.

  • حداقل تعداد واحد هر ترم 8 واحد ؛
  • میانگین نیمسال قبل کمتر از 12 باشد، تا 14 واحد می تواند انتخاب نماید.
  • میانگین نیمسال قبل از 12 تا 16.99 باشد ، تا 20 واحد می تواند انتخاب نماید.
  • میانگین نیمسال قبل از 17 تا 20 باشد ، تا 24 واحد می تواند انتخاب نماید.
  • در ترم تابستان حداکثر واحد 8 واحد می باشد و در صورتیکه تعدادی از واحدها را مهمان شود نباید از 8 واحد بیشتر شود.
  • در صورت عدم رعایت سقف مجاز در هر زمان کارشناس رشته متوجه شود دروس اضافه حذف و دانشجو موظف به تکرار آن است.
  • معیار معدل برای حداکثر تعداد واحد ، آخرین نیمسال است که دانشجو در آن درس انتخاب و در امتحان آن شرکت نموده است.
  • شرایط بخشنامه جدید: کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال آخر(بدون درنظر گرفتن معدل نیمسال قبل)
  • می توانند حداکثر تا سقف 24 را جهت تکمیل سرفصل واحد درسی انتخاب نمایند.

12. چنانچه میانگین نیمسال قبل دانشجو در زمان انتخاب واحد مشخص نباشد دانشجو چند واحد می تواند اخذ نماید؟

با توجه به اینکه برخی نمرات دانشجویان پس از انتخاب واحد قطعی می شود. لذا ضروری است  کلیه دانشجویان در زمان حذف و اضافه نسبت به اصلاح انتخاب واحد  بر اساس میانگین اقدام نمایند.

13. طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه پیام نور به چه صورتی است و افزایش سنوات در چه صورتی قابل انجام است؟

حداکثر مدت مجاز تحصیل برای دانشجویان به شرح ذیل می باشد:

  • دانشجوی کارشناسی غیر مشمول  20 + 5 نیمسال با ضریب شهریه ثابت 1.25  ؛
  • دانشجوی کارشناسی مشمول و اتباع 10 نیمسال  ؛
  • دانشجوی کاردانی و کارشناسی  ناپیوسته غیرمشمول 10 نیمسال ؛
  • دانشجوی کارشناسی مشمول ورودی 89 و قبل از آن 12 نیمسال ؛

در صورتی که دانشجو نتواند در مدت فوق واحدهای دوره را تکمیل نماید ، با ارائه درخواست به کارشناس رشته ، افزایش سنوات در شورای آموزشی مرکز بررسی می شود. به استناد آیین نامه 5 نیمسال ( علاوه بر سقف 20 نیمسال برای دانشجویان غیرمشمول) به سنوات تحصیل اضافه و شهریه ثابت با ضریب 1.25 اخذ می گردد.

  • دانشجویانی که تغییر رشته می دهند سنوات مجاز آنها از سال پذیرش در دانشگاه محاسبه می شود.
  • دانشجویانی که امکان تکمیل سقف دوره با افزایش دو نیمسال را نداشته باشند به عنوان دانشجوی اخراجی بدون انصراف و در صورت گذراندن 70 واحد با معدل 12(با احتساب نمرات مردودی) با عنوان کاردانی به نظام وظیفه معرفی می شوند و پس از مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه با ارائه گواهی اشتغال به خدمت باید به دانشگاه مراجعه و درصورت درخواست ادامه تحصیل ،درخواست بازگشت به تحصیل را به کارشناس اعلام نمایند.

14. حذف و اضافه و حذف اضطراری در چه زمانی انجام می گیرد و چه شرایطی دارد؟

کلیه دانشجویان موظفند طبق تاریخ های درج شده در تقویم  آموزشی جهت حذف و اضافه و حذف اضطراری اقدام نمایند.

  • در حذف اضطراری شهریه دانشجو قابل برگشت نمی باشد.
  • در حذف و اضافه در صورت درخواست حذف نیمسال نیز شهریه متغیر ذخیره می شود.

15. اگر دانشجویی در امتحان یک یا چندین درس شرکت ننماید آیا نمره درس صفر ثبت می گردد؟

خیر،در صورتی که تعداد واحد از سقف مجاز کمتر نشود غیبت ثبت می گردد .

16. دانشچویان دانشگاه پیام نور تا چند نیمسال می توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند و نحوه مرخصی زایمان و پزشکی به چه صورت است؟

  • مدت مجاز مرخصی پزشکی در صورت تایید پزشک معتمد و شورای آموزشی استان، 2 نیمسال بدون احتساب در سنوات و با پرداخت شهریه است.
  • دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 3 نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته 6 نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.
  • دانشجویی که از معافیت تحصیلی استفاده می کند در دوره کاردانی یک نیمسال و کارشناسی دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند مدت مرخصی تحصیلی جزء حداکثر سنوات دانشجو محاسبه می شود درزمان اخذ مرخصی تحصیلی دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت می باشد در غیر اینصورت عدم مراجعه محسوب می شود.
  • مدت مجاز مرخصی برای هر زایمان دانشجو، 2 نیمسال تحصیلی بدون احتساب در سنوات و بدون پرداخت شهریه است.

17. معیار های ارزیابی دانشجو در امتحانات به چه صورتی می باشد؟

به صفحه اول پورتال پیام نور قوچان به آدرسPnughn.ac.ir  واحد امتحانات مراجعه نمایید.

18. معدل دانشجو در هر نیمسال به چه صورت محاسبه می شود؟

  • در پایان هر نیمسال تحصیلی میانگین نمره های دانشجویان در آن نیمسال بنام میانگین نیمسال، ومیانگین نمره های کلیه در سهای گذرانده شده از اول دوره تحصیلی دانشجو تا پایان نیمسال تحصیلی بنام میانگین کل محاسبه و در کارنامه وی ثبت می شود.
  • برای محاسبه میانگین نیمسال تعداد واحدهای هر درس اخذ شده در آن نمیسال تحصیلی در نمره آن درس ضرب و مجموع حاصل ضرب ها بر تعداد واحدهای گرفته شده در آن نیمسال تقسیم می گردد.
  • برای محاسبه میانگین کل تعداد واحد هر درس گذرانده شده تا پایان آخرین نیمسال تحصیلی درنمره آن درس ضرب و مجموع حاصل ضرب ها بر تعداد کل واحدهای گذرانده شده تا پایان آخرین نیمسال تقسیم می شود.
  • نمره درسهای ترم تابستان و درس های پذیرفته شده و نیز تکدرس تنها در محاسبه میانگین کل دانشجو محسوب می شود.

19.دانشجوی مشروطی به چه دانشجویی اطلاق می شود؟

اگر میانگین کل دانشجو کمتر از 12 باشد وضعیت دانشجو به دانشجوی مشروطی تبدیل می شود،لذا ضروری است دانشجو در طول تحصیل وضعیت تحصیل خود را در سایت گلستان رؤیت نماید. در صورت گذراندن کلیه واحدهای درسی و عدم کسب میانگین کل 12 فارغ التحصیل نمی شود و ملزم به گذراندن حداکثر 20 واحد تکراری در قالب سنوات مجاز می باشد.

20. شرایط انتقال در دانشگاه پیام نور چیست؟

§         با توجه به صدور مدارک یکسان در دانشگاه پیام نور، انتقال (در داخل مراکز واحدهای دانشگاهی) منتفی است.

§         جهت انتقال از سایر دانشگاه ها به پیام نور متقاضی باید حداقل 12 واحد با میانگین حداقل 12 را در دانشگاه مبداء گذرانده باشد و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشد.

§         انتقال از دانشگاه های دولتی دوره شبانه به پیام نور، فراگیر محسوب شده و شهریه همان شهریه فراگیر است. دروس دوره دانشپذیری قابل معادلسازی نیست.

21. شرایط مهمان ترمی،دائم و اضطراری چگونه است؟

به صفحه اول پورتال مرکز به آدرس Pnughn.ac.ir ،قسمت ورود به بخش مهمان مراجعه نمایید.

22. شرایط تغییر رشته در دانشگاه پیام نور چیست؟

  • وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان مرکز.
  • کمتر نبودن نمره آزمون دانشجو در کنکور سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در مرکز در سال پذیرش با توجه به سهمیه قبولی و گروه آزمایشی
  •  امکان ادامه تحصیل در سنوات باقیمانده را داشته باشد.
  • موافقت مرکز و تایید شورای استان الزامی است.
  • تغییر رشته فقط برای یکبار و در همان مقطع امکان پذیر است.
  • شرایط بخشنامه جدید:درصورتیکه دانشجوی مقطع کارشناسی اعم از آزمون سراسری /فراگیر /بدون آزمون شرایط فوق را نداشته باشددرصورت کسب شرایط ذیل تغییررشته بلامانع است:
  • دانشجویان گروه آزمایشی علوم انسانی وهنردرصورت گذراندن حداقل 12 واحددرسی با معدل 14وبالاتر می توانند در داخل گروه آزمایشی علوم انسانی وهنردرمرکزمحل تحصیل تغییررشته دهند.
  • دانشجویان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی با گذراندن حداقل 12واحددرسی با معدل 14وبالاتر می توانند به کلیه رشته های فعال در مرکز محل تحصیل تغییر رشته دهند.
  • دانشجو باید طبق تقویم آموزشی واطلاعیه اعلام شده در پورتال مرکزبه کارشناس رشته مراجعه و درخواست خود را ارائه نماید.

23. چه زمانی تطبیق واحد برای دانشجویان انجام می پذیرد و شروط تطبیق دروس چیست؟

  • حداکثر تا پایان دومین نیمسال تحصیلی بعد از پذیرش موظف به ارائه ریزنمره های تایید شده خود به آموزش مرکز می باشد این فرصت قابل تمدید نیست.
  • واحدهای درسی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و یا دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت گذرانده شده باشد.
  • مرجع تایید واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی ،دفتر گسترش آموزش عالی است.
  • از مراکز تربیت معلم صرفاً دروس عمومی پذیرفته می شود.
  • محتوای آموزشی درس های گذرانده شده با 80% محتوای واحدهای مشابه در رشته جدید مطابقت داشته باشد.
  • نمره های دانشجو باید در هر درس حداقل 10 ، برای دانشگاه های دولتی ، روزانه ، شبانه ، نیمه حضوری ، مجازی ، پیام نور ، تربیت معلم ، آموزشکده فنی و حرفه ای باشد.
  • نمره های دانشجو باید در هر درس حداقل 12 ، برای دانشگاه های غیر دولتی ،دانشگاه آزاد ،مؤسسات غیر انتفاعی ، حوزه علمیه و علمی کاربردی باشد.
  • دروس حوزه علمیه سطح 2،1 و3 حوزه علمیه قم و خراسان قابل معادلسازی است.
  • تعداد واحد تطبیقی نباید کمتر از تعداد واحد رشته جدید باشد.
  • دانشجویان پذیرفته شده مقطع کارشناسی پیوسته که دارای مدرک کاردانی(پیوسته) و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند هیچ یک از واحدهای آنان معادلسازی نمی شود.
  • به ازای هر 15 واحد تطبیقی یک نیمسال از مجموع سنوات کسر می شود.
  • دانشجو باید در هنگام ارائه مدارک ثبت نام به کارشناس رشته ، فرم درخواست را از کارشناس اخذ نماید. و درخواست برای دروس اختصاصی جهت تایید گروه های آموزشی به استان ارسال می شود و دانشجو باید از طریق کارشناس رشته پیگیری نماید.

24. آزمون تک درس و معرفی با استاد در دانشگاه پیام نور چه زمانی و به چه صورت انجام می پذیرد؟

  • در صورتی که دانشجو 1یاعنوان2 درس نظری باقیمانده داشته باشد ،می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد بگذراند، و هر زمان مشخص شود بیش از 2 درس دارد نمرات آن دروس حذف و بایددر قالب سنوات مجاز همراه دروس باقیمانده در اولین نیمسال ممکن اخذ نماید.
  • شیوه اخذ تکدرس و فرم های مربوطه در صفحه اول پورتال مرکز : معاونت آموزشی !  اداره آموزش ! اطلاعیه ها  قابل دسترسی می باشد.

25. تغییر مشخصات به چه صورتی قابل انجام است؟

در صورتی که دانشجو پس از قبولی در دانشگاه مشخصات خود را تغییر دهد و یا در کارت دانشجویی و سیستم جامع اشتباه نام و نام خانوادگی ثبت شده باشد، باید تصویر صفحه اول و سوم شناسنامه را به کارشناس ارائه تا با استان مکاتبه شود.

26. نحوه محاسبه جزء 30 قرآن کریم به چه صورت است، آیا در معدل تاثیر دارد یا خیر ؟

  • در صورت اخذ نمره قبولی،در معدل کل 100% تاثیر مثبت دارد و در کارنامه کل با کد 4 ثبت می شود.
  • تعداد واحد در سقف واحد اخذ شده نیمسال محاسبه نمی شود.
  • فاقد شهریه متغیر است.
  •  در صورت کسب نمره ضعیف می تواند از طریق سایت گلستان: دانشجو ! درخواستها ! درخواست حذف دروس با تاثیر مثبت، درس را حذف کند.

27. درس آشنایی با دفاع مقدس آیا در واحدهای درسی محاسبه می شود یا خیر ؟

  • از نیمسال دوم تحصیلی 92-91 این درس از حالت اختیاری الزامی خارج و بعنوان درس صرفاً اختیاری محسوب می شود و برای رشته های دارای دروس اختیاری یکی از دروس اختیاری محسوب شده و برای رشته های فاقد دروس اختیاری در صورت انتخاب دانشجو مازاد بر سقف واحد محاسبه خواهد شد.
  • اخذ درس آشنایی با دفاع مقدس به جای 2 عنوان درس اختیاری تک واحدی امکان پذیر است.

28. چنانچه دانشجو دروس همزمان را با یکدیگر اخذ و در یکی از دروس غیبت کند و در درس دیگر نمره قبولی یا مردودی بگیرد آیا نیاز به اخذ مجدد 2 درس با هم می باشد یا خیر ؟

  • چنانچه دروس همزمان با یکدیگر اخذ و یکی را غیبت کند و دیگری را نمره بگیرد، ضروریست دانشجو درس دارای غیبت خود را در اولین نیمسال ممکن اخذ و درس قبولی مورد پذیرش می باشد.
  • اما اگر یکی را غیبت و دیگری را نمره مردودی بگیرد باید در نیمسال بعد مجدداً هر دو را با هم اخذ و بگذراند.

29. آیا امکان دریافت مدرک کاردانی برای دانشجویی که درمقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل می باشد وجوددارد یا خیر؟

در صورتیکه دانشجو قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را نداشته باشد باید جهت کنترل شرایط اخذ مدرک کاردانی به کارشناس رشته مراجعه نماید در صورت احراز شرایط(گذراندن حداقل 68 واحد با میانگین 12 (بامحاسبه نمرات مردودی در میانگین کل) درخواست انصراف از تحصیل خود را به کارشناس اعلام نماید.

30. زمان تحویل واحدهای عملی شامل کارآموزی ، کارورزی، عملیات صحرایی، کارگاهی و پروژه باید تا چه زمانی می باشد؟

از زمان انتخاب واحد درس دانشجو تا 2 نیمسال فرصت دارد کار عملی خود را به استاد مربوطه تحویل دهد تا استاد طبق تقویم آموزشی جهت ثبت نمره اقدام نماید.در صورت عدم تحویل در موعد مقرر برای دانشجو غیبت ثبت می شود و پس از ثبت نمره یا غیبت ،به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

پذیرش به 3 طریق انجام می گیرد:

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر